Movado heeft aangekondigd dat het zijn portfolio van smartwatches flink wil gaan uitbreiden en slimme horloges van bekende merken. Onder andere Tommy Hilfiger, Hugo Boss en Lacoste komen voorbij als genoemde merken.

HP en Movado presenteren smartwatches van bekende merken

De Amerikaanse horlogemaker Movado heeft bekendgemaakt dat het samen met techbedrijf HP werkt aan een nieuwe serie smartwatches die zijn gebaseerd op bekende merken, zoals Tommy Hilfiger, Coach, Hugo Boss, Lacoste, Juicy Couture en Scuderia Ferrari. Op moment van schrijven is het nog niet bekend hoe die slimme horloges eruit komen te zien, maar het feit dat de horlogemaker samenwerkt met HP geeft reden te geloven dat de smartwatches er ongeveer hetzelfde uit gaan zien als horloges als de HP Titan Juxt en de Movado Bold Motion.

Wel is naar buiten gebracht dat er verschillende varianten voor mannen en vrouwen uitkomen en dat er veel features aanwezig zullen zijn die HP eerder introduceerde op andere smartwatches. Dat houdt in dat we ondersteuning voor notificaties en een vorm van fitnesstracking mogen verwachten. Die notificaties zou je mogelijk op een (extra) scherm binnen het horloge te zien krijgen, maar dat is speculatie onderzijde. Voor het einde van het jaar moeten er 25 verschillende modellen in Europa zijn uitgebracht, met een vanafprijs van 175 euro.