Wij schrijven inmiddels een kleine maand over wearables, waaronder smartwatches, maar het lijkt erop dat de gemiddelde Nederlander nog geen interesse heeft in deze slimme horloges. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat maar 2 procent van de ondervraagde Nederlanders van plan is op korte termijn een smartwatch aan te schaffen.

De term smartwatch zal inmiddels bi velen bekend in de oren klinken. En ook hebben bedrijven als Pebble, Samsung, LG en Apple de productcategorie dit jaar veel onder de aandacht gebracht. Maar, willen we in Nederland al wel aan de smartwatch. Als we het onderzoek van Telecompaper, gebaseerd op de antwoorden van 1700 Nederlanders, mogen geloven niet.

Hoewel de smartphone en tablet nog steeds aan populariteit winnen in Nederland komt de markt voor smartwatches nog niet echt van de grond. Maar 2 procent van de ondervraagden is van plan binnenkort naar de winkel te gaan voor een smartwatch. 17 procent wil een tablet kopen en 10 procent gaat binnenkort voor een nieuwe smartphone. Kortom, we hebben nog een lange weg te gaan maar wellicht weet Apple de markt een duw in de rug te geven met de introductie van de Apple Watch.

Lees meer over waar je op moet letten bij het kopen van een smartwatch.