Het bedrijf Magic Leap, dat werkt aan een eigen augmented reality-bril, heeft zojuist oud-Vevo-baas Rio Caraeff aangenomen. Careaff is bij Magic Leap verantwoordelijk voor klantenrelaties en content creation, zodat de bril voorzien wordt van goedwerkende software.

Magic Leap neemt Rio Caraeff aan

Magic Leap is een bedrijf dat momenteel werkt aan eigen augmented reality wear en liet in een eerder stadium al zien wat het idee achter het concept was. Op donderdagochtend komt het nieuws naar buiten dat het bedrijf Rio Caraeff heeft aangenomen, die voorheen werkzaam was bij muziekplatform Vevo, als directeur en bestuursvoorzitter van het bedrijf. Magic Leap maakt deze stap, omdat het wil voorkomen dat we straks wel allerlei augmented en virtual reality-apparaten hebben, maar niet de nodige content.

Caraeff krijgt dan ook de verantwoordelijkheid over klantenrelaties en content creation, zodat in elk geval het platform van Magic Leap wordt voorzien van software, in welke vorm dan ook. Over de markt van augmented en virtual reality wordt gezegd dat het in 2020 een waarde heeft van meer dan 150 miljard dollar, dus dit lijkt op een slimme investeringen van Magic Leap. Ook zou Magic Leap het hierdoor beter kunnen opnemen tegen de HoloLens van Microsoft, die Casey Hudson, die ooit werkte BioWare, aan het hoofd heeft.

Caraeff heeft al meer dan twintig jaar ervaring in de entertainmentindustrie en heeft hiervoor gewerkt bij bedrijven als Universal Music en Sony Pictures Entertainment, dus het lijkt erop dat hij de man voor de klus is. Wat Caraeff precies voor content gaat realiseren, is nu natuurlijk nog niet te zeggen. Wel weten we dat het content wordt die specifiek gaat werken met Magic Leap en ook echt afgesteld wordt op de wearable van het bedrijf, net zoals Microsoft momenteel doet met HoloLens en Oculus doet met de Oculus Rift-virtual reality-headset.