Misfit, een fabrikant van wearables met de focus op een modieus design, heeft laten weten zijn aanwezigheid op de Europese markt te willen uitbreiden. Eind 2015 werd het bedrijf overgenomen door Fossil Group, die met deze uitbreiding interesse toont in de wereldwijde groei van het merk.

Misfit breidt aanwezigheid op Europese markt uit

Misfit, een fabrikant van wearables met de focus op een modieus design, heeft laten weten zijn aanwezigheid op de Europese markt te willen uitbreiden. Eind 2015 werd het bedrijf overgenomen door Fossil Group, die met deze uitbreiding interesse toont in de wereldwijde groei van het merk. De bekende Misfit-producten, waaronder de Ray Fitness en Sleep Monitor, één van de nieuwste producten van de fabrikant, zijn vanaf nu breed beschikbaar via bekende retailers gespecialiseerd in consumentenelektronica, mode en sieraden.

De Misfit Ray werd tijdens de CES-beurs in Las Vegas aangekondigd dit jaar, en is een modieuze fitnesstracker die je gemakkelijk aan kunt zien als armband. Op je pols draag je een buisje van aluminium, waar vergelijkbare technologie in zit als in de Shine-lijn: daarmee houdt het je stappen, afstand, calorieën en je slaap bij. De batterij gaat ook lekker lang mee: zo’n zes maanden. Op het buisje zelf zit slechts één led-lampje, die kan laten zien of je een notificatie hebt op je smartphone. De wearable is te koppelen aan de Misfit-applicaties.