Het blijkt dat tieners in Amerika minder geïnteresseerd zijn in de Apple Watch: slechts elf procent van de ondervraagden heeft voldoende interesse om er eentje aan te schaffen. Eind vorig jaar lag dat getal nog op zestien procent, ook niet bijster hoog.

Weinig interesse in Apple Watch

Zelfs nu de Apple Watch uit is, blijkt de interesse van Noord-Amerikaanse tieners in het apparaat niet te zijn gestegen, zo blijkt uit een enquête van het analistenbureau Piper Jaffray. In totaal zijn er 6200 tieners ondervraagd over hun visie op de Apple Watch en of ze er eentje zouden willen kopen. Elf procent gaf dus aan dat wel te willen. Afgelopen herfst lag dat getal nog op zestien procent - de interesse is dus gedaald. De reden voor die tieners om een Apple Watch te willen is ten eerste 'stijl' en ten tweede 'design'. Slechts vijf procent heeft een smartwatch.

De afgelopen weken hebben we de Apple Watch al een paar keer in het wild kunnen spotten. Nee, nog niet in Nederland. We bedoelen dat we de Apple Watch op de pols van een beroemdheid voorbij zagen komen, terwijl ze werden gefilmd of gefotografeerd. Dat doet Apple natuurlijk in een poging het apparaat populairder te maken, vooral onder jongeren. Maar het lijkt er dus op dat de strategie (nog) niet werkt. Beroemdheden als Pharell Williams, Katy Perry en Drake, toevallig allemaal artiesten, lopen al met zo'n glimmend digitaal horloge rond.

Afgelopen vrijdag was het dan zover: Apple-fans konden eindelijk de Apple Watch bestellen. Ondanks het feit dat de eerste recensies van het apparaat niet heel lovend waren (met de consensus: je hebt dit apparaat niet nodig), is het Apple toch gelukt om bijna één miljoen Amerikanen zo ver te krijgen het ding vooruit te bestellen. Slice denkt dat dat getal uitkomt op ongeveer 957 duizend. Slice haalt deze data uit meer dan negenduizend winkels en een panel van twee miljoen shoppers, wat een grote poel aan informatie oplevert.