Twitter heeft een bedrijf gekocht dat zich heeft gespecialiseerd in het maken van virtual reality-muziekvideo's en heeft een nieuwe afdeling opgericht. Die afdeling staat geheel in het teken van virtual en augmented reality en bestaat uit leden van verschillende teams.

Twitter en virtual en augmented reality

Wanneer je denkt aan het sociale netwerk Twitter, dan denk je wellicht niet meteen aan virtual en augmented reality (wat zijn de verschillen?). Desondanks doet het netwerk er íets mee achter de schermen, met zijn onlangs opgerichte afdeling Vortex. Vortex richt zich op virtual en augmented reality en is een team dat bestaat uit andere teams. Teams die het medium heeft binnengehaald door de aankoop van de bedrijven IXOMOXI (gespecialiseerd in het maken van vr-muziekvideo's) en Magic Pony (zelflerende systemen).

Twitter heeft op moment van schrijven nog niets bekendgemaakt over de plannen omtrent virtual en augmented reality; ook is nog niet naar buiten gebracht wat de nieuwe afdeling Vortex voor producten gaat maken. Het is dus interessant om te zien wat het netwerk voor ons in petto kan hebben - mogelijk heeft het niet eens wat te maken met blauwe vogeltjes. Het is nu dus wachten op de eerste productaankondigingen vanuit Vortex. Tot het zover is, krijgen we hopelijk nog wat hardnekkige geruchten, zodat we weten wat we mogen verwachten.